Firenze Piazza Duomo
Souvenir è una parola francese il cui significato letterale è
"ricordo", ma il termine viene usato spesso anche per indicare
l'"oggetto-ricordo" di vario tipo che solitamente si acquista o si
regala quando, visitando luoghi di particolare interesse turistico, si vuole conservarne la memoria e ricordare l'evento a sé o agli altri.
Storia
L'uso di acquistare dei "souvenirs" è sempre esistito, ma fu nel XVIII secolo, epoca in cui i viaggi per il mondo allora conosciuto ebbero un notevole incremento, che si cominciò a sfruttare commercialmente la propensione dei viaggiatori ad acquistare piccoli oggetti, che vennero confezionati all'uopo, da portare via per ricordare un particolare luogo che avevano visitato.
Ciò accadde in particolare per i luoghi significativi della religione, come santuari, chiese famose, e da lì, per analogia, l'uso passò anche ai siti turistici molto noti.
Ciò accadde in particolare per i luoghi significativi della religione, come santuari, chiese famose, e da lì, per analogia, l'uso passò anche ai siti turistici molto noti.
Oggi in tutti i luoghi visitati da turisti si possono trovare
bancarelle, piccoli o addirittura grandi negozi dove sono esposti
souvenirs d'ogni genere, che possono essere oggetti in ceramica su cui
sono dipinte immagini del luogo visitato, il cui nome è impresso sotto
il paesaggio riprodotto, cartoline postali, fazzoletti di seta dipinti,
scatoline in legno dipinto o inciso.
English
Souvenir is a French word whose literal meaning is "memory", but the term is often used to indicate the "memory-object" of various types that is usually purchased or given when, visiting places of particular tourist interest, you want to preserve the memory and remember the event to yourself or others.
History
The use of buying "souvenirs" has always existed, but it was in the eighteenth century, when travel around the world then known had a significant increase, that it began to exploit commercially the propensity of travelers to buy small items, which were packaged for the purpose, to take away to remember a particular place they had visited.
This happened in particular for the significant places of religion, such as sanctuaries, famous churches, and from there, by analogy, the use passed also to the very famous tourist sites.
This happened in particular for the significant places of religion, such as sanctuaries, famous churches, and from there, by analogy, the use passed also to the very famous tourist sites.
Today in all the places visited by tourists you can find stalls, small or even large shops where are exposed souvenirs of all kinds, which can be ceramic objects on which are painted images of the place visited, whose name is imprinted under the landscape reproduced, postcards, painted silk handkerchiefs, wooden boxes painted or engraved.
Storia
L'uso di acquistare dei "souvenirs" è sempre esistito, ma fu nel XVIII secolo, epoca in cui i viaggi per il mondo allora conosciuto ebbero un notevole incremento, che si cominciò a sfruttare commercialmente la propensione dei viaggiatori ad acquistare piccoli oggetti, che vennero confezionati all'uopo, da portare via per ricordare un particolare luogo che avevano visitato.
Ciò accadde in particolare per i luoghi significativi della religione, come santuari, chiese famose, e da lì, per analogia, l'uso passò anche ai siti turistici molto noti.
Ciò accadde in particolare per i luoghi significativi della religione, come santuari, chiese famose, e da lì, per analogia, l'uso passò anche ai siti turistici molto noti.
English
Souvenir is a French word whose literal meaning is "memory", but the term is often used to indicate the "memory-object" of various types that is usually purchased or given when, visiting places of particular tourist interest, you want to preserve the memory and remember the event to yourself or others.
History
The use of buying "souvenirs" has always existed, but it was in the eighteenth century, when travel around the world then known had a significant increase, that it began to exploit commercially the propensity of travelers to buy small items, which were packaged for the purpose, to take away to remember a particular place they had visited.
This happened in particular for the significant places of religion, such as sanctuaries, famous churches, and from there, by analogy, the use passed also to the very famous tourist sites.
This happened in particular for the significant places of religion, such as sanctuaries, famous churches, and from there, by analogy, the use passed also to the very famous tourist sites.
Today in all the places visited by tourists you can find stalls, small or even large shops where are exposed souvenirs of all kinds, which can be ceramic objects on which are painted images of the place visited, whose name is imprinted under the landscape reproduced, postcards, painted silk handkerchiefs, wooden boxes painted or engraved.
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